søndag 18. august 2013

EPLE- OG SJOKOLADEMUFFINS

 

Dette har virkelig vært en bra søndag! Dagen startet med at jeg bakte disse kjempe gode muffinsene med eple og sjokolade. Etter lunsj dro guttene og jeg på kino for å se Grusomme meg 2. Veldig bra barnefilm! Til middag lagde jeg svinefilet med soppsaus. Følg med - oppskrift kommer snart. I kveld har jeg gjennomført en bra treningsøkt på Elixia. Nå er det tid for å legge seg på sofaen. Tror jeg skal nyte en muffins til jeg!

Ingredienser
4,5 dl hvetemel
1 dl sukker
2 ts bakepulver
1 dl flytende melange
3 dl kesam med vanilje
2 egg
100 g mørk sjokolade
2 grønne epler
16 små muffinsformer.

- Sett stekeovnen på 175 °C.
- Bland mel, sukker og bakepulver i en bolle.
- Tilsett kesam, egg og smør.
- Rør sammen til en tykk, glatt deig.
- Hakk sjokoladen grovt.
- Skrell eplene, ta ut kjernehus og skjær i biter. 
- Vend sjokoladen og eplebitene i deigen.
- Fordel deigen i formene. Stek midt i ovnen i ca. 25 minutter. Avkjøl muffinsene i formene.

Tidsforbruk: 45 minutter.

1 kommentar: