lørdag 16. november 2013

GULROTCUPCAKES

 

Forrige søndag var det farsdag og jeg overrasket mannen i huset med gulrotcupcakes. Jeg er ganske stolt av meg selv fordi det er første gang jeg har klart å dekorere cupcaken med et godt resultat. Jeg fant en enkel tutorial på nett og det var faktisk enklere enn jeg trodde. Trikset er å ha rett konsistens på frostingen og bruke rett tipp. Nå som jeg også er blitt bitt av cupcake-basillen, kommer det helt sikkert flere oppskrifter på cupcakes fremover.

Ingredienser
2 egg
1,25 dl matolje
2 dl sukker
2,5 dl hvetemel
1 ts vaniljesukker
1 ts kanel
0,25 ts muskat
0,25 ss natron
0,2 ss bakepulver
75 g kokesjokolade, hakket i biter
250 g revet gulrot, finrevet
1 grønt eple, finrevet

Ostekrem
50 g smør
350 g melis
150 g kremost
1 ssvaniljesukker
                       
- Pisk sammen egg, olje og sukker til massen blir lys.
- Sikt sammen hvetemel og de øvrige tørre ingrediensene.
- Rør i hakket kokesjokolade.
- Vend inn gulrot og revet eple i deigen.
- Ha deigen i små muffinsformer.
- Stek midt i ovnen ved 180°C i ca. 25 minutter.
- Avkjøl muffinsene.

- Rør sammen romtemperert smør og melis til ostekremen.
- Pisk deretter inn romtemperert kremost og vaniljesukker.
- Til dekorering brukte jeg en wilton 1M tipp.

Oppskriften gir 12 kjempe gode og saftige gulrotcupcakes.
Oppskriften er hentet fra bloggen Det søte liv.


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar